loading...
سی تی فان
محصولات و خدمات

مدیر بازدید : 180 دوشنبه 05 دی 1390 نظرات (0)

  Milad Tower

Product: Safety Glass-High Performance Glass
Project Location: Tehran
fabricator: ETZEL METALLBAU Gmbh

برج میلاد با ارتفاع 435 متر در رتبه بندی برج های مخابراتی جهان ،چهارمین برج بلند دنیا محسوب می شود وبا هدف ساختن سازه ای به یاد ماندنی و به عنوان نمادی برای شهر تهران و رفع نیازهای مخابراتی و تلویزیونی ساخته شده است. این شاهکار مهندسی صنعت ساختمان کشور بر روی تپه های کوی نصر و در زمینی به مساحت 14 هکتار در حال تکمیل و آماده بهره برداری است.

برج میلاد در رده بندی برجهای مخابراتی پس از برج تورنتو (CN Tower ) با 553 متر ارتفاع ، برج مسکو Ostankino Tower) ) با 540 متر و برج شانگهای( Oriental Pearl (Tower با 467 متر به عنوان چهارمین برج بلند مخابراتی دنیا ایستاده است.

مجموعه مرکز تجارت بین المللی ، مرکز جشنواره ها ، همایش ها و هتل ها به عنوان یک مجموعه کامل در کنار برج مخابراتی تهران از مزیت های نسبی برج است. بخشهای مختلف برج عبارتند از : شالوده یا فوندانسیون ، ساختمان سرسرا در پای برج ، بدنه بتنی (شفت) ، سازه راس ، دکل فلزی وآسانسور شیشه ای .

شالوده یا فوندانسیون : پی گسترده دایره ای شکل به ضخامت متوسط 4 متر و یک سازه انتقالی هرمی شکل به ارتفاع 10 متر می باشد که از تراز14ـــ متر تا همکف اجرا شده است.

ساختمان سرسرای پای برج : ساختمان سرسرای برج در 6 طبقه پیرامون بدنه اصلی بنا گردیده که بام آن در تراز 27+ به بدنه اصلی برج متصل می شود. این ساختمان دارای زیربنایی حدود 17000 متر مربع است که شامل فضاهای انتظار و سوار شدن به آسانسورها ، فضای اداری برج و فضاهای تجاری است.

سازه شفت : وظیفه اصلی آن اتصال سازه راس به فوندانسیون است و همه کابلها و لوله های تاسیساتی که برای سرویس دهی ضروری است ، از داخل این شفت عبور می کند و تا تراز 240+ متری برج امتداد یافته است. در فضای داخلی شفت 6 دستگاه آسانسور شیشه ای با سرعت 7 متر بر ثانیه و ظرفیت 33 نفردر حال نصب و راه اندازی می باشد.

سازه راس برج : در محیط سازه راس برج از تراز 254 + متر تا 8/280 + متر یک سبد فضائی قرار دارد که اعضای آن تشکیل لوزی و مثلث های زیبائی را می دهد وما بین آنها نمای شیشه ای سازه راس برج اجرا خواهد شد. به این ترتیب چشم انداز زیبائی از داخل ساختمان به بیرون فراهم می گردد. همچنین از تراز 4/302 + تا 25/312 + یک گنبد دوار با نمایی شیشه ای پیش بینی شده است که دید بسیار زیبائی را به آسمان فراهم خواهد کرد و می توان از آن طبقه به منظور رصد ستارگان استفاده نمود. سازه راس با مساحتی در حدود 13000 متر مربع شامل فضاهایی همچون سکوهای دید سربسته و رو باز ، بزرگترین رستوران گردان دنیا ، رستوران ویژه ، گالری هنری ، طبقات مخابراتی تلویزیونی ، سالن دید به شهر وگنبد آسمان است. قطر ساختمان راس در بیشترین قسمت به 60 متر میرسد .

دکل فلزی برج : دکل فلزی برج از تراز 315 + تا 435 + به طول 120 متر امتداد می یابد.

شیشه های برج میلاد

آسمان خراشها با اينکه در اکثر نقاط جهان با شکوه و زيبايی خاصی سربرافراشته اند اما در عين حال با مخاطرات زيادی نيز روبه رو هستند. هر چه ساختمان بلندتر باشد اثر بلایای طبيعی مانند سقوط ، باد و زلزله افزايش می يابد.لیکن با وجود احتمال روبرو بودن با چنین خطراتی ، معماران همچنان به طراحی ساختمانهای بلند و بلندتر ادامه میدهند و این کار به مسابقه ای برای تسخیر آسمان و کسب عنوان بلندترین ساختمان جهان تبدیل شده است.

پروژه ساخت چهارمین برج بلند مخابراتی دنیا ، برج ميلاد را می توان بزرگترين پروژه معماری و ساختمانی معاصر ايران بشمار آورد.

یکی از پیچیده ترین قسمتهای برج ، نمای شیشه ای آن است که در ارتفاع بسیار بالائی قرار دارد و در مقایسه با دیگر برج های مخابراتی دنیا میزان شیشه بیشتری در ساختار آن به کار رفته است.

در پروژه برج ميلاد ، بعلت دشواری کار ، رقابتی سنگين بين شرکت های داخلی و سازندگان نام آورخارجی برای تامين شيشه های برج وجود داشت که در نهایت این مجموعه توانست پیروز این میدان باشد.

از آنجائیکه این مجموعه به عنوان نماد نوین تهران مطرح شد رعایت تمامی اصول فنی و ایمنی از الزامات کار تعریف شد .در این راستا بایستی شیشه هایی طراحی و تولید می گردید تا تمامی ویژگی های تعریف شده را دارا باشند.

مساحت شيشه ها در برخی از قسمت ها بيش از 5/4 متر مربع و با وزن حدود 280 کيلو گرم برای هر شيشه دوجداره بوده است و تمامی شيشه ها مطابق با استانداردهای روز توليد شده اند.

شرکت برای تامین ایمنی لازم برای شیشه ها ی این پروژه اقدام به خرید یکی از مدرنترین خط های تولید شیشه ایمنی نمود.

از آنجائيکه بخش عمده نمای شيشه ای در ارتفاع 245 تا 315 متر قرار دارد شيشه ها می بايست بتوانند بر نيروهای طبيعی باد و زلزله مقاومت کنند . سرعت باد در بالای راس هرم تا 132 کيلومتر در ساعت ثبت شده و شيشه ها طوری طراحی و ساخته شده اند که توانايی مقاومت در برابر فشار باد تا سرعت 180 کيلومتر در ساعت را داشته باشند.

به منظور رعايت دقيق مسائل فنی و استانداردهای روز اروپا ، اگر چه محل کارخانه شيشه در نزديک تهران و در ارتفاع 975 متر از سطح درياست ولی برای تمامی شيشه های برج ميلاد ، بسته به محل نصب در ارتفاع های مختلف يکسان سازی و تنظيم فشار فضای محبوس درون شيشه دوجداره با فشار هوای بيرونی محل نصب انجام گرديده است.

همچنين به منظور سهولت در نگهداری و تميز کردن شيشه ها برای اولین بار در ايران تکنولوژی پوشش Self Cleaning وارد شد و پوششهای خاص خود تميز شونده بر روی شيشه های برج اعمال گرديد. ويژگی پوشش اين شيشه ها باعث میشود که آنها در اثر تابش آفتاب و بارش باران تميز می شوند.

فرایندهای ویژه ای بر سطح شيشه هايی که بر روی گنبد برج نصب می شوند ، اعمال گرديد تا از درخشندگی بيش از حد ناشی از تابش نور خورشيد جلوگیری شود .

شيشه ها علاوه بر مقاومت در برابر نيروهای طبيعی ، در برابر انفجار نيز مقاومند. پس از مطالعات مربوط به مقاومت شيشه ها ، عملکرد آنها در زمينه نور و انرژی نيز مورد بررسی قرار گرفت و در نهايت شيشه ای طراحی و توليد شد که ويژگيهای مقاوم در برابر زلزله و انفجار ، خصوصيت عايق حرارتی بالا و جلوگيری از درخشندگی غير مجاز حاصل از نور خورشيد را به صورت توامان داراست.

پيش از اين تصور نمی رفت که ايرانيها بتوانند اين نوع شيشه را در داخل کشور توليد کنند و اغلب برای ساخت پروژه های دشوار از شيشه های وارداتی که عمدتاً در اروپا توليد می شد ، استفاده می کردند.

توليد و تامين شيشه های دشوار برج ميلاد علاوه بر اينکه تجربه ای نوين است ، نشان دهنده اين واقعيت می باشد که برای ساير پروژه های عظيم که نيازمند شيشه های خاص می باشد ديگر نيازی به واردات و کمک گرفتن از توليد کنندگان خارجی نيست.

برج بین المللی تهران

برج بین المللی تهران بلندترین برج مسکونی ایران است که با زیربنای کل 220000 مترمربع احداث شده است . این برج با ارتفاع بیش از 162مترو سه بال پهناور در 56 طبقه ، مشتمل بر 572 واحد می باشد .

آغاز تولید این شیشه ها در اواخر سال 1383 صورت گرفت. مهمترین ویژگی برج مقاومت بالا در برابر زلزله های شدید است. از این رو در هنگام انتخاب شیشه مناسب، مهمترین اولویت ضدزلزله

 

شیشه های V-GURD نوع خاصی از شیشه های ایمنی هستند که در برابر زلزله و طوفان مقاومند و میزان مقاومت بر اساس سطح ایمنی مورد نیاز قابل تنظیم است.

شیشـه های V-COOL نوع خاصـی از شیشـه های دوجـداره است که ضریـب تبـادل حرارتــی در آنها پائین تر از

2 W/m².K است . این شیشه ها به علت جذب حرارتی بالائی که دارند باید حتما به صورت سکوریت شده استفاده شوند.

شرکت آلما نی MUNDAL به عنوان سفارش دهنده و مسوول نصب شیشه ها ،جهت تایید خصوصیات لازم ازشیشه ها نمونه برداری ودر آزمایشگاه های خود در داخل و خارج از کشور آزمونهای مرتبط را انجام داد. وبعد از کسب تائیدیه لازم تولید آنها آغاز ونصب آنها توسط آن شرکت انجام گرفت.

خصوصیات فیزیکی این شیشه ها در جدول زیر بیان شده است.

سبز

رنگ

+

مقاوم در برابر زلزله

+

مقاوم در برابر طوفان

41 dB

میزان ایزولاسیون صوتی (STC)

1.5 W/m².k

میزان ایزولاسیون حرارتی (U-Value)

26%

درصد عبور نور مرئیLT

0%

درصد عبور اشعه U.V.

منبع : شرکت شیشه ونوس

ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 39
  • بازدید سال : 606
  • بازدید کلی : 3,614